شما می توانید در طی مدت زمان کوتاهی با رعایت کردن رژیم کتوژنیک به وزن ایده روش عملی برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک لاغری آل خود برسید. در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینهای باید قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید. چطور رژیم لاغری پروتئین 14 روزه را شروع کنیم؟ پرسش دیگری که بسیار مطرح میشود، این است که اگر شخصی کیسه صفرا خود را برداشته باشد، آیا می تواند رژیم لاغری کتوژنیک را استفاده کند؟ کرم سنگین یا خامه صبحانه پرچرب برای کسانی که از سبک زندگی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات لذت می برند، یک ماده اصلی عالی است.

برای تهیه نان و کیک کتوژنیک و همچنین شیرینی ها کتوژنیک لازم است که از مواد مصرفی با کربوهیدرات بسیار پایین استفاده شود. بهتر است قبل از تغییر سبک زندگی و روال غذایی خود، نگاه دقیقتری به این رژیم بیندازیم. فیبرها به هضم بهتر غذا هم کمک میکنن و اجازه نمیدن فرد دچار یبوست بشه. همانطور که میدانید این مواد منبع غنی از فیبر هستند و در صورت مصرف محدود این مواد احتمال بروز یبوست و سایر مشکلات گوارشی بالا می­رود. همانطور که گفته شد میزان ph خون کاهش پیدا می کند و خون اسیدی می شود بدن سعی می کند این حالت اسیدی را جبران کند و ph خون را بالا ببرد و از مینرال های بدن مثل کلسیم، منیزیم و فسفر استفاده می کند و وقتی مینرال ها در خون تمام شدند، سراغ منابع آنها که دندان ها و استخوان ها هستند، رفته و مینرال ها را از آنها برمیدارد و باعث کاهش دانسیته استخوانی و ایجاد پوکی استخوان و یا پوسیدگی دندان می شود.

بیش تر بخوانید: با صبحانه رژیمی بیش تر آشنا شوید.

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک رژیم غذایی است که بعد از مصرف مواد غذایی مجاز در آن، در بدن وضعیت کتوز اتفاق می افتد. در این حالت از چربی ها به جای کربوهیدرات به عنوان سوخت اصلی در بدن استفاده می شود و مواد کتوئی که در نتیجه سوخت ناقص چربی ها آزاد می شوند، در خون رها می شوند. بنابراین از چربی های بدن برای تامین سوخت فرد در روز استفاده می شود و همین باعث لاغری و کاهش وزن فرد می شود.

نیبت مواد غذایی در صبحانه کتوژنیک و کلا وعده های غذایی مختلف در این رژیم، به صورت زیر است:

·         75% چربی

·         20% پروتئین

·         5% کربوهیدرات

فواید و اهمیت صبحانه در رژیم کتوژنیک

صبحانه همیشه به عنوان مهم ترین وعده غذایی شناخته شده و این اهمیت در رژیم کتوژنیک به بالاترین حد خود رسیده است. لازم به ذکر است که با حذف صبحانه در این رژیم و سایر رژیم های لاغری نه تنها باعث کاهش وزن نمی شوید، بلکه نتیجه معکوسی از این اقدام خواهید گرفت. به دلیل محدودیت های غذایی که در این رژیم وجود دارد، برای حفظ انرژی در طول روز باید غذاهای سیرکننده و مواد مغذی ضروری ای مصرف کرد.

مصرف صبحانه از جهت های مختلفی در رژیم کتو اهمیت بسیار زیادی دارد، مانند:

·         احساس سیری در فرد

·         ایجاد کتوز

·         تامین انرژی مورد نیاز فرد در طول روز

منبع: https://www.sira.fit/